Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Blanco viert honderdste verjaardag
Een nieuwe globale campagne, visueel aantrekkelijk qua kleur- en lettertypegebruik, focust op de dagelijkse voordelen van het gebruik van een BLANCO UNIT.

Blanco viert honderdste verjaardag

De Duitse spoelbakkenspecialist Blanco blaast dit jaar honderd kaarsjes uit. Zo’n mijlpaal mag niet zomaar voorbijgaan en dat beseft Blanco maar al te goed. De fabrikant zet zichzelf helemaal in het nieuw, te beginnen met een globale marketingcampagne die zijn expertise in de keuken prominent in de spotlight zet.

De honderdste verjaardag van Blanco gaat niet onopgemerkt voorbij. Daar zorgt Blanco zelf voor, beginnende met een uitgebreide campagne die de evolutie van productontwikkelaar tot systeemaanbieder extra in de verf zet. William Verbiest, managing director van Blanco Belgium: “Met de BLANCO UNIT, een modulair systeem dat van de waterzone in de keuken de centrale hub maakt, leverden we een eerste visitekaartje af. En de voordelen van een dagelijks gebruik van onze oplossingen zullen de hoofdrol spelen in onze nieuwe globale campagne.” 

Elke component van een BLANCO UNIT krijgt afzonderlijk de spotlight.

Keeping it…

Een wereldwijde communicatiecampagne vraagt om een catchy slogan. Bij Blanco luidt die: “Keeping it BLANCO since 1925”. Verbiest: “De slogan bevat een duidelijke verwijzing naar ons honderdjarig jubileum en dus ook naar de expertise die we in deze rijke geschiedenis hebben vergaard. Het unieke aan onze oplossingen staat nu centraal en we onderstrepen in de campagne de praktische voordelen van onze BLANCO UNIT. Eén trefwoord, zorgvuldig gekozen uit een lijst van honderd, drukt één bepaald voordeel uit. Een duidelijke en sterke boodschap naar de buitenwereld toe.”

Het gekende logo blijft onveranderd.

Consistent verhaal

De uitrol van een totaal nieuwe merkidentiteit valt niet toevallig samen met de honderdste verjaardag van Blanco. “De waarde en de kwaliteit van ons aanbod staan sowieso centraal”, aldus Verbiest. “Tegelijk creëren we meer consistentie in ons brandingverhaal en voegen we emotionele aantrekkingskracht toe aan de merkbeleving.” Daniela Römgens, managing director Global Marketing bij Blanco, voegt toe: “Of het nu online is, op papier, in de onlinewinkel of in een keukenzaak, de Blanco-merkervaring zal overal dezelfde zijn. Een nieuwe website, een nieuwe productcatalogus… Eén item blijft onveranderd en dat is ons logo.”

De catchy slogan “Keeping it BLANCO” blijft het centrale uitgangspunt.

Visuele stijl

Het basisidee van de BLANCO UNIT, namelijk naadloos en modulair design, speelt ook de hoofdrol bij de nieuwe visuele stijl die de fabrikant hanteert in het nieuwe brandingverhaal. “We stellen elke bouwsteen van de BLANCO UNIT individueel voor”, legt Römgens uit. “Samen vormen ze een harmonieus geheel op het gebied van functionaliteit en design en samen vormen ze een perfecte waterzone in elke keuken. De fotografie in ons nieuw brandingverhaal focust op de essentiële elementen, benadrukt de hoge kwaliteit ervan en weerspiegelt tegelijkertijd het zelfvertrouwen van de honderdjarige ervaring van Blanco.”

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met BLANCO BELGIUM BV.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

*“ zeigt erforderliche Felder an

Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.
Telefoonnummer +32 (0)16 44 11 40 E-mailadres info@blanco.be Website www.blanco.com

*“ zeigt erforderliche Felder an

Stuur ons een bericht

Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten