MHK Nederland en MHK Belgium blikten op 25 en 26 mei terug op hun eerste gezamenlijke congres in het prachtige Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Meer dan 500 deelnemers – van handelspartners tot prominente gasten – verzamelden zich om te ontdekken hoe samenwerking over grenzen heen kan bijdragen aan een succesvolle toekomst.
Grand Hotel Huis ter Duin was drukker dan ooit. Tijdens de jaarvergadering werd zelfs bekendgemaakt dat het gehele hotel bezet was door MHK en dat was een primeur.
De bekende Nederlandse presentatrice Leonie ter Braak leidde het dynamische programma. Jeroen Geerling, managing director van MHK Nederland en MHK Belgium en Joeri Poelmans, sales director van MHK Belgium, verwelkomden de gasten. Hun boodschap was helder: de Benelux-samenwerking biedt enorme kansen. Door kennis en middelen te delen, kunnen we groeien, inspireren en samen de toekomst sterker vormgeven. “We zien hier hoe krachtig we zijn als we ervaringen over landsgrenzen delen”, aldus Joeri Poelmans. Jeroen Geerling voegde toe: “Dit congres is meer dan een vergadering. Het markeert het begin van een nieuwe dynamiek die ons verder zal helpen als samenwerkende MHK-gemeenschap.”
De nadruk lag opnieuw op het belang van persoonlijke uitwisseling en samenwerking, niet alleen binnen de nationale bedrijven, maar voor de hele MHK Group.
Eén van de hoogtepunten van de eerste congresdag was de speech van Volker Klodwig, CEO van de MHK Group. Onder het motto ‘On Track for Tomorrow’ deelde hij de succesvolle en voortdurende groei van de Group, zelfs in uitdagende tijden. De focus lag op internationale samenwerking, waarbij clusters zoals MHK Nederland en MHK Belgium het fundament vormen voor een sterke groei. Dit helpt MHK niet alleen zijn positie te versterken, maar ook nieuwe markten te betreden, zoals met de recent gelanceerde concepten YCON en Bad & Body in de Duitse markt.
De jaarvergadering kende beide dagen een ontspannen karakter. Zo werd er op dag één een quiz gehouden. Tijdens deze interactieve quiz ontdekten de adviesraden van beide landen met humor en zelfspot nationale kenmerken van elkaar. Deze quiz werd door België met gemak gewonnen. Ook cabaretier Jan Jaap van der Wal, die in België woont, werd goed ontvangen. Hij gaf met scherpe humor en diepgang zijn kijk op de culturele verschillen tussen Nederland en België. Hij was de ideale schakel voor de tweede dag.
Het ontspannen georganiseerde congres was het perfecte decor voor de uitreiking van de prestigieuze ‘Gouden Driehoek’-prijs. De prijs werd toegekend aan de beste keuken- en badkamerontwerpen, gekozen op basis van ontwerpkwaliteit, functionaliteit en vakmanschap.
In de Industry Talk deelden de CEO’s van bekende partnerbedrijven zoals BSH en Electrolux Europe hun visie op kunstmatige intelligentie, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en toekomstbestendige businessmodellen. Dit bood deelnemers waardevolle inzichten voor de toekomst.
Op de tweede dag konden deelnemers zich in workshops verder verdiepen in onderwerpen zoals smartphonefotografie, personal branding en overtuigende verkoopcommunicatie. Deze interactieve sessies boden praktische kennis en waardevolle inzichten voor persoonlijke en professionele groei.
Het congres bood niet alleen inspiratie, maar legde ook de basis voor een nog hechtere samenwerking tussen MHK Nederland en MHK Belgium en dat gaat helemaal goed komen.
Neem dan rechtstreeks contact op met MHK Belgium.