Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Opleidingen op maat van Bosch en Siemens keukentoestellen in vernieuwd Kitchen Experience Center van BSH Home Appliances
Met een uitgebreide showroom voor commerciële infosessies over keukentoestellen van Bosch, Siemens en Gaggenau en met een gedekte eettafel voor de culinaire touch.

Opleidingen op maat van Bosch en Siemens keukentoestellen in vernieuwd Kitchen Experience Center van BSH Home Appliances

In het prachtige Gare Maritime van het Brusselse Tour & Taxis vind je de ruime showroom van BSH Home Appliances. In deze showroom zijn professionele klanten van harte welkom om de allernieuwste keukentoestellen van Bosch, Siemens en Gaggenau te ontdekken, via onder meer leerrijke trainingen en culinaire demonstraties in het Kitchen Experience Center. “Met de aanpassing van dit trainingcenter wordt deze beleving nog intenser”, bevestigt Tom Hellinckx, producttrainer bij BSH Home Appliances.

“We staan op het punt om ons Kitchen Experience Center een andere invulling te geven”, zegt Tom Hellinckx. “Met die aanpassing – voorzien voor uiterlijk juli 2025 – willen we ons trainingsaanbod voor professionele klanten naar een hoger niveau tillen. Dankzij de nieuwe invulling van het Kitchen Experience Center kunnen we sessies nog beter afstemmen op de behoeften van onze klanten. We willen hen de kans geven om onze toestellen niet alleen te zien, maar ook te voelen, testen en installeren.”

Het Kitchen Experience Center zal volgens Tom een combinatie zijn van verschillende opleidingsfaciliteiten. “Op de eerste verdieping van onze showroom blijven we technische trainingen organiseren, waar we dieper ingaan op installatietechnieken. Maar we gaan daarnaast ook klassikale opleidingsruimtes en trainingfaciliteiten tussen de keukentoestellen in de showroom integreren. Dit maakt de trainingen realistischer en interactiever.”

Welkom in het vernieuwde Training Experience Center van BSH Home Appliances.

Opleidingen op maat

Een belangrijk aspect is dat BSH Home Appliances haar opleidingen nog meer wil afstemmen op de noden van haar klanten. Tom licht toe: “Afhankelijk van het assortiment keukentoestellen dat onze klantenverkoopt, bieden we sessies op maat aan. Dit betekent dat we commerciële en technische trainingen combineren. Zo starten we bijvoorbeeld met een commerciële sessie in de showroom, waar klanten de voordelen en functies van een toestel leren kennen. Daarna kunnen ze tijdens een technische training zelf aan de slag met het inbouwen en installeren.”

“Denk bijvoorbeeld aan een demo van een werkbladdampkap met tafelventilatie, waarbij we klanten de kans geven om dit innovatieve keukentoestel met eigen ogen in actie te zien in een realistische setting. Zo raken onze professionele klanten goed vertrouwd met het product, wat de verkoop aan eindklanten vergemakkelijkt.”

Ook de installatietraining heeft een specifieke ruimte toegekend gekregen.

Specifieke focus per merk

De verschillende opleidingsruimtes in het Kitchen Experience Center kunnen ook gebruikt worden om de specifieke productlijnen van Bosch en Siemens extra in de kijker te zetten. “Voor onze kitchen retail-klanten focussen we op de StudioLine van Siemens en de accent line van Bosch. Deze toestellen hebben unieke functies en een exclusief design, wat belangrijk is voor dit segment. Daarnaast bieden we voor zelfstandige vakmensen een aparte reeks toestellen aan, zoals Bosch Exclusiv en Siemens Extraklasse, die zich onderscheiden door extra technische functies en een verlengde garantie van vijf jaar”, aldus Tom.

Met een uitgebreide showroom voor commerciële infosessies over keukentoestellen van Bosch, Siemens en Gaggenau en met een gedekte eettafel voor de culinaire touch.

Efficiënte en inspirerende leeromgeving

Met de opleidingsruimtes wil BSH Home Appliances haar klanten zo goed mogelijk ondersteunen. Tom: “Onze technische trainers werken per productcategorie en geven diepgaande opleidingen over inbouwtechnieken en installatiemethodes. We zorgen ervoor dat professionele klanten met alle nodige kennis en ervaring naar hun eigen klanten kunnen stappen.”

“Onze interactieve sessies en hands-on trainingen maken dat onze klanten zich volledig kunnen onderdompelen in onze producten en ze met vertrouwen kunnen aanbevelen. Met de geplande vernieuwing zal het Kitchen Experience Center van BSH Home Appliances nog sterker uitgroeien tot de plek waar keukenprofessionals de nieuwste technologieën ontdekken en leren toepassen. We kijken er enorm naar uit om in de vernieuwde setting nog betere en inspirerende trainingen te kunnen geven”, besluit Tom.

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met BSH Home Appliances NV.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Telefoonnummer 02 475 70 01 E-mailadres bru-bsh@bshg.com Website bsh-group.com/

"*" indicates required fields

Stuur ons een bericht

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten