Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Engels Group: “Verbinding en vernieuwing staan centraal”
Het solid surface-opleidingscentrum van de Engels Group is het grootste en meest complete in Europa.

Engels Group: “Verbinding en vernieuwing staan centraal”

Een opvallend event op een iconische locatie, dat is het lente-event van de Engels Group. Ontmoetingen, kennisoverdracht en de verbinding tussen de verschillende expertises van de groep stonden centraal. Want voor het eerst presenteerden de drie divisies van de Engels Group zich samen onder één dak.

Engels Group is een vaste waarde in de keuken-, elektro- en interieursector. De onderneming bestaat bijna 100 jaar en met Hans Engels staat sinds afgelopen jaar de vierde generatie mee aan het roer, iets wat slechts vier procent van de Belgische familiebedrijven weet te realiseren. Het bewijs dat de voortdurende aandacht voor continuïteit, betrokkenheid en langetermijndenken zijn vruchten afwerpt. Het lente-event van de Engels Group is eveneens een vaste waarde op de kalender en ruim 260 professionals uit diverse sectoren waren erbij. Het iconische Witte Paard in Blankenberge was de perfecte setting voor een inspirerend ontmoetingsmoment waar de Engels Group voor het eerst de drie divisies samen onder één dak presenteerde.

De boog kan niet altijd gespannen staan. Een wervelende show voorziet de nodige ontspanning.

Strategische synergiën

De drie divisies onder één dak, dat nodigt uit om specialisaties te ontdekken waarmee je niet meteen in aanraking komt. De Engels Group verzamelt onder meer airconditioning, huishoudapparatuur en ook solid surface- materialen binnen de takken ThermoComfort, Engels Electro en Engels Surfaces. “Het lente-event is dan ook het ideale moment om onze partners de andere expertises te tonen en hen zo ons volledige verhaal te laten ontdekken”, legt Hans Engels uit. “We stemmen complementaire producten op elkaar af en ondersteunen zo professionals in de keuken- en interieursector nog beter. En dat van ontwerp tot realisatie.”

Het lente-event van de Engels Group is  met ruim 260 professionals vaste waarde op de kalender.

Eigen private label solid surface

Een tipje van de sluier werd reeds gelicht tijdens het lente-event. Binnen de divisie Engels Surfaces lanceert de Engels Group zijn eigen private label in solid surface. “Met VarymaX kiezen we bewust voor een eigen merkverhaal”, verduidelijkt Hans Engels. “We staan met dit private label nog dichter bij de noden van de markt door de kwaliteit van het materiaal te combineren met onze jarenlange ervaring en ondersteuning. We zijn immers het enige bedrijf in de Benelux dat zich exclusief toelegt op solid surface. Pure specialisatie. In ons eigen opleidingscentrum zetten we bovendien in op de praktijkgerichte begeleiding in de verwerking van solid surface, zowel voor professionals als scholen. Met onze nieuwe toonzaal erbij beschikken we zelfs over het grootste en meest complete solid surface-opleidingscentrum in Europa.”

Het solide surface -pleidingscentrum zet in op de praktijkgerichte begeleiding.

Stapgewijze introductie

De lancering van VarymaX gebeurt in enkele etappes. Eind mei startte het verhaal met een witte basisplaat in de formaten 1370 x 3660 x 12 millimeter en 760 x 3660 x 12 millimeter. Engels: “Een bewuste keuze. We willen onze klanten en verwerkers de kans geven dit product zelf te leren kennen. Het is een kennismaking met het merk en de ondersteuning die we bieden. Deze introductieperiode is beperkt en loopt nog tot eind juni. In september volgen dan zeven nieuwe kleuren waarmee we verder bouwen aan een sterk merk dat klaar is voor de toekomst. VarymaX staat voor variatie, kracht en maximale ondersteuning.”

"*" indicates required fields

Stuur ons een bericht

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten