Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen”
Bram Steensels (links) en Francois Meier.

FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen”

Eén organisatie, twee keukenprofessionals in hart en nieren, vier complementaire merken, één gemeenschappelijke visie op dienstverlening naar (potentiële) klanten. Het is het antwoord op de vraag: “Wat weet je over FMC Agenturen?”

Magazijnier, plaatsing, transport en verkoop van keukens en toestellen aan particulieren… Francois Meier doorliep in zijn carrière van ondertussen bijna veertig jaar alle facetten van het keukenvak. In 2017 mondde al die keukenervaring uit in de oprichting van FMC Agenturen en de vertegenwoordiging van RWK & Kuhlmann Küchen in België. Al snel volgden Rempp Küchen en Moltema dressingkasten. Meier: “Recent voegden we ook het van oudsher bekende merk Brigitte Küchen toe aan ons portfolio. Bram Steensels doet hiervan de vertegenwoordiging in Vlaanderen en we werken dus heel intensief samen. Ook Bram heeft al flink wat jaren ervaring op zijn teller, ondanks zijn jeugdige leeftijd.” Steensels voegt toe: “Een win-win situatie, zo blijkt. Onze manier van werken loopt gelijk, onze visie over snelle en optimale ondersteuning van klanten is identiek en we hanteren allebei het principe dat we doen wat we zeggen en zeggen wat we doen.”

FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen” 1
De nieuwe kasthoogte in combinatie met een lage plint maakt van de keuken het vormgevende middelpunt van de ruimte. (Foto: Brigitte Küchen)

Prima aanvulling

“Brigitte Küchen, Rempp Küchen, RWK & Kuhlmann Küchen en de dressingoplossingen van Moltema vullen elkaar zo goed aan dat we het lage, midden en ook het hoge segment afdekken”, gaat Meier verder. “Met Brigitte positioneren we ons in het degelijke basis- tot middensegment. Het merk Kuhlmann is frivoler, vrij te plannen en individueel vorm te geven. Rempp gaat voor 19-mm-kwaliteit op maat en is dankzij die hoge kwaliteit, variabiliteit, de gebruikte materialen en de toch scherpe prijsstelling een keukenmerk dat erg in de smaak valt bij schrijnwerkers. Met Moltema vullen we een lacune die de keukenmerken een beetje laten vallen, namelijk die van de dressingkasten en schuifdeuren op maat.”

FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen” 2
Het Feni X-programma in het groen trok eveneens de aandacht, hier in combinatie met het warme houtdecor Cannello Eiken Licht van Fine. (Foto: Kuhlmann Küchen)

Meer ruimte, meer impact, meer keuken

Brigitte Küchen is een trouwe exposant tijdens de Küchenmeile. Tijdens de Hausmesse 2025, onder het motto ‘Create space’, keek Brigitte Küchen naar het begrip ruimte in de breedste zin van het woord, van het creëren van opbergruimte en deze nuttig gebruiken tot het bewust creëren van vrije ruimte: voor nieuwe ideeën, voor strakke lijnen, voor materialen die niet alleen door kleur maar ook door structuur en diepte aanspreken. De nieuwe kasthoogte MAXX (84,5 centimeter) past in deze optiek perfect. “De hogere onderkast biedt aanzienlijk meer opbergruimte”, legt Steensels uit. “Door de strakke proporties ontstaat een opgeruimd totaalbeeld dat ruimtelijk en rustig oogt. Combineer de hogere onderkast met een lage plint en MAXX komt visueel volledig tot zijn recht.” Brigitte Küchen trakteerde de bezoekers ook op nieuwe frontprogramma’s, nieuwe werkbladdecors en het nieuwe, elegante Caramel als frontkleur dat toegevoegd wordt aan de zes reeds beschikbare corpuskleuren. Zo wordt deze nieuwe kleur over de hele lijn doorgezet.

FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen” 3
“De keukens van Rempp Küchen zijn perfect op maat gemaakt en helemaal mee met de huidige trends.”

Hetzelfde, maar anders

Twee merken onder één dak, letterlijk en figuurlijk. Dat is het verhaal van RWK & Kuhlmann Küchen en Brigitte Küchen. “De duidelijke vernieuwende wind bij beide merken vormt een versterkende factor”, legt Meier uit. “Het beursmotto ‘Same but different’, vrij vertaald als ‘Hetzelfde maar anders’, onderstreept de trouw van Kuhlmann aan de merkidentiteit met een vernieuwde koers die wordt gevaren.” Een gemoderniseerd rastersysteem, de aanpassing van de corpuskleuren aan de huidige designtrends en een opnieuw gestructureerd, en zeer ruim, decorassortiment vallen op. Zo is er bijvoorbeeld de unieke Free-reeks van 185 frontkleuren. Ook beschikbaar: een uitgebreide keuze aan Cleaf-fronten op maat en de mogelijkheid alle RAL- en NCS-kleuren in diverse programma’s te verwerken.

Blikvanger tijdens de Küchenmeile was het nieuwe frontprogramma Roccia. “Een oppervlak dat zowel visueel als tactiel nieuwe maatstaven zet”, aldus Meier. “Het fijn gestructureerde oppervlak doet denken aan hoogwaardige stuctechnieken.”

FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen” 4

Schwarzwald-kwaliteit

“Rempp Küchen is een buitenbeentje in het lijstje van keukenfabrikanten”, vertelt Meier. “Meer zelfs, een nobele onbekende die voluit inzet op het produceren van keukens van de hoogste kwaliteit. De standaard: maatwerk in optima forma, altijd uitgevoerd in 19-mm-materiaal met 8-mm-rugwanden. De productie gebeurt trouwens voor honderd procent in het Zwarte Woud waar ambachtelijk vakmanschap en een jarenlange ervaring elkaar dagelijks vinden. Door de ligging buiten het traditionele keukenbolwerk rondom Löhne zijn ze vaak ‘anders dan de anderen’. Een familiebedrijf ook, met de derde generatie aan het hoofd en de vierde generatie al aan boord. Rempp scoort bovendien altijd zeer hoog in de tweejaarlijkse prestatiebeoordeling van Markt Intern, de Duitse Testaankoop zeg maar. Zij beoordelen alle Duitse keukenfabrikanten in twaalf disciplines en maken dan een finale rangschikking. Rempp behaalde opnieuw de tweede plaats. Rempp staat bekend om zijn krachtige en servicegerichte werking, maar uiteraard ook voor zijn hoogwaardige perfect op maat gemaakte keukens, duurzame productie en modern design. Met een sterke feeling voor hout, zoals je van een fabrikant uit het Zwarte Woud mag verwachten. En verrassend betaalbaar.”

FMC Agenturen: “We doen wat we zeggen, we zeggen wat we doen” 5
“Creëer de ideale leefruimte met op maat gemaakte garderobe- en kastoplossingen van Moltema.”

Ruimtes transformeren

Made in Denmark. Moltema biedt hoogwaardige, op maat gemaakte garderobe-oplossingen in 19 of 22 mm. “Deens vakmanschap van hoge kwaliteit dat duurzaamheid en tijdloze elegantie in elk product combineert”, benadrukt Meier. “Het Moltema-assortiment is een zeer complementair verhaal met de drie keukenmerken bij FMC Agenturen. Het geeft ons extra slagkracht met een productgroep die niet altijd aanwezig is bij de keukenfabrikanten maar waar consumenten wel naar op zoek zijn. Draaideurkasten tot 275 cm hoogte? Geen probleem. Een thuiskantoor verbergen? Een Moltema-schuifdeur lost het voor je op. Een bijkeuken omtoveren tot de multifunctionele ruimte? Moltema to the rescue!”

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met fmc agenturen.

fmc agenturen 6 Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
fmc agenturen 7 Telefoonnummer +32(0) 468-241279 E-mailadres info@fmc-agenturen.be

Gerelateerde artikelen

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Stuur ons een bericht

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten