Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Innovatie en design centraal bij vernieuwingsronde assortiment
Whirlpool verrast met nieuwe trendy kleuren: glanzend wit, grijsbruin Shittake en Stardust Matte.

Innovatie en design centraal bij vernieuwingsronde assortiment

Beko Europe pakt stevig uit met een vernieuwd assortiment keukenapparatuur bij de drie merken die tot de groep behoren. Zowel bij Beko, Whirlpool als Bauknecht ligt de focus op innovatie, design en gebruiksgemak. Tegelijkertijd blijven duurzaamheid en technologische vooruitgang belangrijke aandachtspunten.

Bij Whirlpool kan je gerust spreken over een volledige vernieuwing. Het bestaande aanbod maakt er een immers plaats voor een reeks compleet herbekeken toestellen. Denk aan ovens met een grotere capaciteit (52 liter), innovatieve drie-in-één varianten en ook nieuwe kleuren die inspelen op de actuele interieurtrends. “Glanzend wit, het warme grijsbruin Shiitake en het stijlvolle Stardust Matte zorgen voor een frisse look in de keuken”, aldus Jaap Meeldijk van Beko Europe. Wie de nieuwe toestellen goed bestudeert, ontdekt ook belangrijke nieuwe functies, met daarbij het koken op temperatuur in plaats van op vermogen, een geïntegreerde AirFry-functie en een unieke High Heat Pizza-functie die tot 310 °C gaat.

Collecties 9 en 11 van Bauknecht, stoer en stijlvol.

Technologie als troef

Ook bij Beko is de vernieuwing ingrijpend. Daar combineren de ovenseries b100, b300 en b500 strak design met de innovatieve AeroPerfect-technologie. “Dat is een geavanceerd heteluchtsysteem dat een optimale warmteverdeling garandeert”, legt Meeldijk uit. “Ook de Split & Cook-functie is interessant. Dankzij deze functie wordt het immers mogelijk om op twee verschillende temperatuurzones tegelijk te bakken. Een extra technologische troef voor wie graag efficiënt werkt.”

Robuuste elegantie

Bauknecht legt dan weer de nadruk op stijlvol en stoer design. Dat zien we bij de nieuwste ovenlijnen onder meer met de geïntegreerde handgreep. Ook opvallend bij de ovens zijn de krachtige functies, zoals AirFry en High Heat Pizza. Meeldijk: “Het resultaat is een reeks toestellen die niet alleen krachtig presteren maar ook visueel indruk maken.”

AeroPerfect, de technologie die in de ovens van Beko de warmte optimaal verspreidt.

Duurzaamheid als fundament

De grote vernieuwingsronde bij de drie merken in de groep komt er samen met de boodschap dat de recente fusie die leidde tot de oprichting van Beko Europe inmiddels helemaal is afgerond. Meeldijk: “De krachtige organisatie staat er nu en wel met een duidelijke visie op de toekomst. Innovatie, kwaliteit en duurzaamheid zijn de drie pijlers.” Duurzaamheid staat bij Beko Europe niet als een apart thema in de marge. Wel integendeel, het vormt een fundamenteel onderdeel van de bedrijfsstrategie. Dat vertaalt zich onder meer in het hergebruik van materialen, verbeterde recycleerbaarheid van toestellen en de voortdurende zoektocht naar efficiëntere productietechnieken. “Zo herbekijken we vandaag ook de verpakkingen van de huishoudtoestellen”, getuigt Meeldijk. “We willen het gebruik van plastic drastisch verminderen en zo onze ecologische voetafdruk en die van onze toestellen nog verkleinen.”

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Beko.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Website beko.com/be-nl

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten