Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Smeg versterkt relatie met de keukenbranche
Xavier Ringoir maakte recent de overstap naar Smeg.

Smeg versterkt relatie met de keukenbranche

De keukenbranche mag op Smeg rekenen als een betrouwbare, stabiele en innovatieve partner. Dat wil de fabrikant met Italiaanse roots opnieuw in de verf zetten. “De merknaam Smeg is zeker goed gekend”, klinkt het bij Xavier Ringoir van Smeg. “Een nieuw communicatieplan is in de maak om hier nog verder op te bouwen en om onze sterke punten qua vrijstaande toestellen en inbouwapparaten meer in de spotlight te zetten. De samenwerking met het televisieprogramma Huis Gemaakt 2025, waarbij de keukens allemaal werden uitgerust met Smeg-apparatuur, is hiervan een eerste uiting.”

“Smeg is een Italiaanse fabrikant, een familiebedrijf met vandaag de derde generatie aan het hoofd”, aldus Xavier Ringoir die recent de overstap maakte naar Smeg Belux. “Consumenten en keukenretailers kennen ons al best goed. En toch menen we dat het beter kan. Onze knappe designtoestellen kent iedereen maar we willen ook de aandacht vestigen op ons uitgebreide gamma inbouwtoestellen en de technologische kennis die erachter schuilgaat. Daar is het immers allemaal mee begonnen voor Smeg. Een knap design en technologisch state of the art. Die kwaliteiten gaan we belichten. Smeg is een premium speler met een compleet assortiment voor de keuken. We willen bij de consument en bij de keukenprofessional top of mind zijn wanneer het gaat over de keuze van de toestellen in een nieuwe keuken.”

Wellicht het bekendste toestel van Smeg, de vrijstaande design koelkast. “De samenwerkingen met internationale designers blijven bestaan.”

Communicatie aanzwengelen

Ringoir: “De consument is een pak veeleisender dan vroeger. Een gekende merknaam volstaat niet meer, een prachtig design evenmin. Prestaties, technologie en gebruiksgemak zijn minstens even doorslaggevend. Hoe goed onze toestellen zijn en hoe technologisch up-to-date, zijn dan ook belangrijke hoofdstukken in ons nieuwe communicatieplan. Smeg is, als één van de weinige merken op de markt, nog volledig in Europese handen. De productie van groot huishoudelijk elektro gebeurt in drie eigen fabrieken, allemaal in Italië. De familie hecht enorm veel waarde aan de kwaliteit van elk product. Daarom kijken we nauwgezet toe op elke stap in het hele productieproces.”

Komen kijken

“De rol van de keukenretailer is belangrijk”, vervolgt Ringoir. “Zij moeten immers de eindgebruiker op maat (kunnen) helpen bij de keuze voor de toestellen. De recente aanwerving van een product trainer past helemaal in dit plaatje. Hij leert de keukenretailer de kneepjes van alle toestellen. Op die manier geven we de retailer de kennis en de tools om zijn klanten nog beter te adviseren. Onze positionering in de markt, met een perfecte mix van design en technologie, blijft uniek. Een prachtig voorbeeld zijn onze Omnichef-ovens waarbij de traditionele ovenfuncties, stoom en microgolf samenkomen in één bijzonder knap toestel. Wie deze, en andere, toestellen uitgebreid wil leren kennen, is welkom in onze showroom in Puurs. De plek bij uitstek om ons complete assortiment te ontdekken. Een team van professionele adviseurs staat klaar om vakmensen en consumenten bij te staan. Kom onze toestellen testen, vergelijken en beleven!”

De showroom in Puurs. “Nergens kan je meer Smeg-producten onder één dak ontdekken.”

After-sales op maat

“Onze service after sales afdeling moet weer een geoliede machine worden”, benadrukt Ringoir. “De komst van onze nieuwe service & operations director is een belangrijke stap in die richting. Wat volgens ons het verschil maakt? Onze technici en het logistieke team werken volledig in eigen beheer. Een bewuste keuze en meteen ook één van onze grootste troeven. De volgende stap in dit verhaal is deze unieke aanpak voelbaar maken voor al onze klanten. Zij moeten de voordelen van deze specifieke service-aanpak echt kunnen ervaren.”

Banden aanhalen

Ringoir vat samen: “We bouwen verder op de sterke fundering die de voorbije jaren is gelegd. Met onze nieuwe commerciële strategie, het nieuwe communicatieplan, de versterking van ons team en de aanpak op servicevlak mogen keukenretailer en consument op Smeg rekenen als een stabiele, kwalitatieve en toekomstgerichte partner. En dat zal de keukenretailer snel ontdekken.”

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met SMEG.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Telefoonnummer 03 860 96 96 E-mailadres info@smeg.be Website smeg.com/be-nl

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten